sâmbătă, 8 august 2009

Poemul de sâmbăta asta, 17

M-am gândit să pun din când în când la p.d.s. poeme traduse de mine din poeţii la care ţin. Şi, cum sunt puţini poeţi la care ţin aşa de tare ca la Berryman, încep cu el.

John Berryman, Dream Song, 14

Viaţa, prieteni, e plictisitoare. Ne e interzis să spunem asta.
La urma urmei, cerul fulgeră, marea cea mare tânjeşte,
noi înşine fulgerăm şi tânjim,
ba pe deasupra mama mi-a zis când eram copil
(repetat) "Să mărturiseşti vreodată că eşti plictisit
înseamnă că nu ai

Resurse Interioare". Conchid acum că nu am
resurse interioare, fiindcă sunt plictisit la greu.
Oamenii mă plictiseşte,
literatura mă plictiseşte, în special literatura mare.
Henry mă plictiseşte, cu zbuciumările & torturările lui
la fel de rău ca ahile,

care iubeşte oamenii şi arta belicoasă, care mă plictiseşte.
Şi dealurile astea calme, & ginul, arată ca un năvod
şi cumva un câine
s-a dus pe el & coada lui considerabil de departe
în munţi sau în mare sau în cer, lăsând
în urmă: pe mine, dând din coadă.

33 Comentarii:

Radu Vancu spunea...

Îndrăznesc să rog onoratul juriu să considere acest pedese drept unul la temă, adică ştiinţific - având în vedere caracterul asertiv, de axiomă euclidiană, al primului vers. :)

luiza spunea...

vaiii, cât de mult îmi place! îmi place pentru că şi pe mine mă plictiseşte momentan mai toate lucrurile importante din viaţă. "noi înşine fulgerăm şi tânjim", să-l scriu repede undeva, ca să nu se piardă :)

Alexandru spunea...

hiii, ce-mi place şi mie, şi ce mă amuză partea cu Henry şi ci arta :) şi nu-mi place deoarece m-aş plictisi şi eu, că eu nu prea reuşesc să mă plictisesc în ultima vreme - nu vreau să insinuez că aş avea Mari Resurse Interioare, vreau să spun că am Resurse Exterioare de-ajuns, cum ar fi pds-urile, traducerea de mai sus - ele îmi încarcă bateriile pt. fulgere :)

zum spunea...

juriul e de acord, pedeseul asta e mai stiintific decat stiintele. :)

si mie-mi place mult de tot, sa mai postezi traduceri din Berryman (si nu numai, desigur). acum imi doresc o editie bilingva din The Dream Songs :)

deliria spunea...

radu, nu sunt de acord. pe mine oamenii ma plictisesc. pe Berryman n-are decat sa-l plictiseste.

deliria spunea...

da as putea fi de acord cu tine daca ai fi de acord cu poemul asta. si asta doar pentru ca asta e poemul preferat al unui pitic ceva mai mare decat piticul din visul tau.

http://www.youtube.com/watch?v=QqVBGv2hpQ4

Radu Vancu spunea...

@ Luiza: Aproape ca nu ma bucur ca-ti place, daca asta presupune sa impartasesti starea de spirit berrymaniana! Nu mai bine suntem noi cinici ca un critic literar profi si ne construim luminoase cariere pe textele unor poeti captivi in intuneric? :)

@ Alexandru: Vrei sa fii Ministrul Resurselor Exterioare in Republica Pedesista? E clar ca nimeni nu le gestioneaza mai bine ca tine!

@ Zum: Multumesc pentru ingaduinta, raman dator. O sa ma postez din cand in cand Berryman - si, cine stie, poate iese candva si de-o editie bilingva (desi cele vreo patru sute de Dream Songs ar da, dublate, vreo opt sute de pagini...)

@ Ana: Pai da, oamenii plictiseste, dar asta numai din cauza ca, asa cum zicea Wilde, in majoritatea lor, ceilalti oameni sunt tot niste oameni.
Iar piticul mai maricel, daca inteleg eu bine la cine te referi, iubea mai multe Dream Songuri, nu numai pe asta - si pe cel in care Berryman viseaza cum se va sinucide mergand pe sub apa, de exemplu (lucru pe care il si face - sinuciderea, adica -, nu mergand pe sub apa, ci aruncandu-se de pe pod - si ratand apa, cu ghinionul lui caracteristic, si nimerind betonul - drept pentru care l-au mai identificat numai dupa montura ochelarilor. Dar sa nu devenim morbizi).

zum spunea...

@ Radu: ei, nu e musai sa fie toate. merge si o selectie facuta de traducator, de exemplu :P (desi nu-i nici o problema daca iese de 800 de pagini).
dar e bine si daca postezi tu aici traduceri :)

Alexandru spunea...

@Radu:

"Propunerea ma onoreaza si am acceptat-o fara sa stau pe ginduri. Sper ca o sa fiu demn de o asa nobila dregatorie. As vrea sa trec la treaba de indata: propun sa ii dam lui Zum Ministerul Stiintelor P(f)isice si sa ne gindim si la celelalte portofolii."

- dintr-un interviu publicat in cotidianul "Vocea Republicii Pedesiste", intitulat "O cariera fulminanta: un caligraf este numit Taxator de poeme si Ministru al Resurselor Exterioare".

Radu Vancu spunea...

@ Zum: Cum ziceam, o sa mai postez traduceri, nu numai din Berryman. Banuiesc ca daraverile tehnice legate de copyright le rezolvi tu, cuvantul tau de ministreasa a Stiintelor P(f)isice are ditamai autoritatea! :)

@Alexandru: Domnule ministru, n-aveti nevoie de un sef de cabinet?

Alexandru spunea...

@Radu: Chiar de mai multi! Pe tine te-am numit deja, urmeaza Luiza, dupa ce-si termina treburile :)

zum spunea...

@ Radu Vancu: ah, desigur, o sa ma folosesc de autoritatea mea P(f)isica si rezolv cu daraverile celea.

in alta ordine de idei, draga domnule Sef de Cabinet al Ministrului Resurselor Exterioare din Republica Pedesista (cred ca e oficial cel mai lung titlu cu putinta), n-ati vrea sa alegeti tema pentru pedeseul tematic de luna viitoare? (daca nu vreti s-ar putea sa-mi folosesc iar autoritatea de ministreasa :P). ar trebui sa fie peste vreo trei sambete, cam asa, dar oricum se poate negocia data.

Radu Vancu spunea...

@ Alexandru: Stii bucata aia a lui Cehov, in care visul vietii personajului e sa fie numit subsef de birou? Avand in vedere bucuria care m-a cuprins la auzul vestii ca sunt numit cogeamite seful de cabinet, incep sa cred ca despre mine vorbea Cehov! :)

@ Zum: Stimata Doamna Ministru, avand in vedere necesitatea colaborarii cat mai proactive intre diversele departamente ministeriale ale guvernului Republicii Pedesiste, propunerea dumneavoastra este cum nu se poate mai utila. Prin urmare, as propune ca ministrii in vigoare, dar nu mai putin si ministeriabilii, cu cabinetele aferente si sefii de cabinet subiacenti, precum si ONG-urile active din societatea civila a Republicii Pedesistice, sa isi uneasca eforturile intru identificarea unor texte referentiale privind subiectul Crizei, de orice natura ar fi ea, pentru a identifica astfel eventualele solutii poetice la prozaica stare de urgenta. Propun ca data de publicare a virtualei, dar atat de realei, noastre crestomatii criziste sa fie aceea de sambata, 29 august 2009.
Cu toata consideratia,
Radu Vancu,
Sef de Cabinet al Ministrului Resurselor Externe din Republica Pedesista

Alexandru spunea...

@Radu Vancu: N-o stiu, o s-o caut :)

Cred ca s-a insinuat o confuzie in definitia responsabilitatilor noastre respective. Pentru mine, sef de cabinet = sef de guvern, prim ministru. Nu mi-as ingadui sa numesc nici un cetatean al republicii noastre in vreun post ancilar :)

Radu Vancu spunea...

@ Alexandru: A, nu, nu-i nici o greseala, am actul de numire, bleu pe alb scrie: sef de cabinet in Ministerul Resurselor Exterioare. Cam postul la care visa Kavafis cand lucra in Ministerul din Alexandria. Iti dai seama? :)
Si, de fapt, nu-i nimic ancilar - pentru ca in Republica noastra nu exista ierarhii. E o anarhie poetica extrem de bine organizata :)

Radu Vancu spunea...

A: am uitat sa spun ca Luizei i se ofera Ministerul Foartzei de Munca.
Pentru Zum, Ministerul ApiCulturii.
Pentru White Noise, Ministerul Industriilor si Antreprizelor Poetice.
Pentru Hobbit, Ministerul Tineretului si Sportivelor.
Pentru Dogmatista, Ministerul OCultelor.

Se mai lucreaza.

zum spunea...

deci eu am doua ministere. s-ar putea sa incep sa-mi iau nasul la purtare, nu cred ca-i sanatos. sau...? :)

Radu Vancu spunea...

Nu-nu; e vorba de o simpla remaniere - din ratiuni de economie crizistica, din doua ministere se face unul: Ministerul ApiCulturii si Stiintelor P(f)isice.
Ei, cum ramane, doamna ministru: pastram Criza ca tema pedesistica pentru sfarsitul lunii? (sa gasim, adica, poeme in care sa apara cuvantul "criza" sau sa descrie o situatie de criza)

Alexandru spunea...

Pot sa mai iau Ministerul Transporturilor si Exaltarii? (ca ministerul lui Zum e cit doua) :)

Radu Vancu spunea...

:))
Ia-l, ia-l, dar sa stii ca te expui multor invidii...

zum spunea...

Desigur, domnule Sef de Cabinet al Ministrului Resurselor Exterioare, Transporturilor si Exaltarii, pastram Criza si pastram si data - 29 august. Sunt de acord si ceilalti ministri si viitori ministri? Va convine Criza de la sfarsitul lunii?

white noise spunea...

@Radu - cu prizele ma descurc, dar daca ajunge industria pe mana mea... atunci sa vezi criza...
da' io nici nu pot sa pronunt antre-ceva=ul ala :)
da-s blonda, asa ca nu se va mira nimeni

Radu Vancu spunea...

@ Zum: Ei, vezi ca exista si titluri oficiale mai lungi? :)

@ White Noise: Lasa, ca ministresele blonde sunt cele mai populare, si, acum mai putin de un an, o blonda aproape ca era presedinta SUA. Zgomot blond, cum ar veni...

luiza spunea...

nu-mi vine să cred, de-abia acu am văzut că am fost numită în postu de ministreasă a foartzei de muncă. îi anunţ pe colegii mei de cabinet (care au nume aşa de complicate, încât mi-e şi frică să le zic până la capăt) că au dat dovadă de-o mare inconştienţă numindu-mă tocmai în acest post. sub îndrumarea mea, ţara pedese va dormi toată ziua, iar noaptea va ieşi la cinema şi va recita poezii trecătorilor..

zum spunea...

@ luiza: ah, pai e excelent! cred ca toata populatia tarii pedese vrea fix asta. esti o ministreasa perfecta si noi o sa te ajutam cat putem :)

Alexandru spunea...

Dragi ministrese si ministri,

Se pare ca partidul nostru a ajuns, dintr-o miscare spontana, o organizatie birocratica cu o platforma program osificata - "promovarea poeziei" (?!). Ca in orice organizatie, si in PDS s-a format o oligarhie care, iata, se indeparteaza din ce in ce mai mult de mase - c'est la loi d'airain de l'oligarchie : )

Propun sa constituim o celula de criza (in simbata cu criza, evident) si sa ne punem intrebarea:

Sto delati?

Si sa raspundem ca Nabokov:
"Vara facem dulceţuri, iarna le mîncăm" :)

Radu Vancu spunea...

@ Alexandru: De acord! Aş propune, domnule ministru, ca primul punct pe ordinea de zi a planului de discuţii al celulei de criză (uf!) să fie acela al modalităţilor cele mai eficiente de securizare a oligarhiei şi de prezervare a privilegiilor ei faţă de masse. Dacă şi în Republica Imperială Pedese se infiltrează democraţia, mă iertaţi pentru expresie, ne-am ras!
Sau, în cazul în care celula de criză constată inevitabilitatea adoptării principiilor democratice, propun să distribuim pedeseuri gratuite populaţiei, în număr cât mai mare, astfel încât să creăm în cel mai scurt timp cu putinţă dependenţă - şi apoi să putem reconstrui, sub aparenţele democraţiei, structurile noastră de dominaţie simbolică, dar nu mai puţin practică. Sugerez utilizarea deicsă, fără scrupule, a lui Makarenko (mai puţin a misticului Machiavelli).

Cu respect, al dumneavoastră şef de cabinet

Radu Vancu spunea...

Recitindu-mi comentariul de mai sus acum, când Sebastian chiar e în vis, constat, pe lângă un dezacord ("modalităţilor celor"), că habar n-am ce voiam să spun. Propun spăşit ignorarea propunerii :(

luiza spunea...

:))) mie mi-a plăcut prea mult. consider că dezacordurile din exces de entuziasm şi habarneavutul sunt două dintre principalele atribuţii ale unui şef de cabinet.

Radu Vancu spunea...

:)
Uite asa, Luiza, cu ajutorul prietenilor ca tine, imi mai fac curaj sa scot si eu capul in lume. Sef de cabinet mi-a trebuit, adineaurea ei de viata...

Alexandru spunea...

:)))
@Radu, ba ai fost foarte limpede. Nu numai ca am inteles perfect, dar am si transpus in fapta propunerea ta.

Cu un mic amendament pedestru, totusi: sa facem in asa fel incit capitalul (vostru) simbolic sa fie usor convertibil in capital din ala obisnuit (in dublezoni - moneda nationala a republicii PDS), ca sa asiguram poetilor necesarul de hirtie si creioane. si mac-uri air - pentru cei mai mofturosi.

P. S. N-o stiam pe-asta cu adineaurea : )))

Radu Vancu spunea...

Deci avem moneda nationala, ne mai trebuie imn si drapel!

Adineaurea e de la Valentin Uritescu :)

Tariff spunea...

Sunt cu soțul meu de 7 ani fără copil, eu și soțul meu am încercat tot posibilul, dar nu am avut niciun rezultat, până când am întâlnit o prietenă de-a mea foarte bună care mi-a povestit despre Dr Dawn acuna și cum a ajutat-o, i-am explicat. totul la Dr Dawn acuna dupa ce am contactat-o ​​pe Whatsapp, a promis ca ma ajuta, mi-a dat niste instructiuni pe care le-am facut perfect, spre surprinderea mea am ramas insarcinata la 2 saptamani dupa ce m-a ajutat si acum am un copil frumos acum, Toate mulțumită Dr. Dawn acuna, contactați-o pentru o soluție rapidă la problema dvs.
*Daca vrei sa ramai insarcinata.
*Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
*Dacă vrei să vindeci vreo boală.
*Dacă vrei noroc în viața ta.
*Dacă doriți să opriți avortul spontan și altele,
: e-mail { dawnacuna314@gmail.com}
Whatsapp: +2348032246310

Trimiteți un comentariu

Administrare

Statistici (Vizitatori unici)


"Fără speranţă" (1) "Ghimpl-netotul şi alte povestiri" (1) "Jurnalul unei fete greu de multumit" (2) "Mireasa cu şosete roşii" (1) "Muzeul negru" (1) "negru la albino" (1) "Speranţă abandonată" (1) "Steaua Sudului" (1) "Trei într-o barcă" (1) ”Zbor în bătaia sageții” (1) 47 Îngeri de catifea (1) A.C. Grayling (1) Adela Greceanu (1) Alexandru Muşina (1) Ana Dragu (2) anabasis (1) analogii (1) Andreas Wenning (1) Andrei Oişteanu (1) Angela Marinescu (1) Anii (1) Antologie de poezie şi proză (1) arhitectură ambiental-ecologică (1) arhitectură ambientală (1) Arta Romanului (1) Barbellion (1) Baronul din copaci (2) Basmul Prinţesei Repede-Repede (1) blogosfera (1) blogul de aur (1) Bohumil Hrabal (1) Caitlin Thomas (1) Caius Dobrescu (1) Cartea neliniştirii (1) Cartea tuturor intenţiilor (1) Casele din copaci (1) Centaurul (1) chirnoagă (1) Chris Tanasescu (1) Chrisots Yannaras (1) Claudiu Komartin (2) Club ASTRA (1) Compromisul (1) Conacul (1) Confesiuni (1) Constantin Virgil Bănescu (1) D. Iacobescu (1) Dan Coman (3) Daniel Bănulescu (1) Diana Geacăr (1) Don DeLillo (1) Dylan Thomas (1) ekphrasis într-o frază (1) Ellias Canetti (1) Emil Brumaru (3) Eminescu (2) eros (1) exercitiu de analogie (1) experiment misogin (1) Fântâna lui Julien Ospitalierul (1) feminimalisme (1) Fernando Pessoa (1) filip florian (1) Florin Partene (2) frază despre automutilare (1) Fric (1) Friedensreich Hundertwasser (1) Friedrich Nietzsche (1) Garcia Marquez (1) Gellu Naum (2) Generalul în labirintul său (1) Georgia O' Keefe (1) Gherasim Luca (1) Ghiorghios Seferis (1) Goya (1) Grigore Leşe (1) Horia Roman Patapievici (1) Humanitas (1) Ilarie Voronca (1) Ioan Es. Pop (1) Ion Mircea (1) Ion Monoran (1) ion mureșan (1) Ion Mureşan (3) Ion Negoițescu (1) Ion Zubaşcu (1) Isaac Bashevis-Singer (2) Istoria criticii literare moderne (1) Italo Calvino (1) Iustin Panţa (1) J.J. Rousseau (1) J.M.G. Le Clézio (1) Jeni Acterian (2) Jerome K. Jerome (1) John Berryman (2) John Updike (1) Joseph Brodsky (1) jugendstill (1) Jules Verne (1) jurnal (3) kafka (1) Kiran Desai (1) Lady Lazarus (1) lansare (1) Lawrence tree (1) Leapşă literară (1) Leonid Dimov (1) librăria "Constantin Noica" (1) Limba salvată (1) Liviu Rebreanu (1) loc ideal de refugiu (1) Lucian Raicu (1) Mandiargues (1) Marcin Swietlicki (1) Mariana Marin (2) Marin Mălaicu-Hondrari (2) Mario Vargas Llosa (1) Marius Ianuş (1) Martin Woodside (1) Matei Călinescu (1) Matei Milu (1) Mă numesc Roșu (1) memorii (1) metamorfoza (1) Mihai Eminescu (2) Mihai Ursachi (1) Mihail Medrea (1) Mihail Sebastian (2) Milan Kundera (1) Mircea Cărtărescu (2) Mircea Dinescu (1) mircea ivanescu (1) Mircea Ivănescu (5) Mircea Vulcănescu (1) Moscova - Petuşki (2) Nadejda Mandelştam (1) Nichita Stănescu (4) Nora Iuga (1) O. Nimigean (2) Orhan Pamuk (1) Osip Mandelştam (2) Pampers (1) Pantaleon si vizitatoarele (1) Paul Celan (1) Peştişorul de aur (1) Peter Beagle (1) Petru Aruştei (1) Petru M. Haş (1) poemul de sambata asta (4) Poemul de sâmbăta asta (54) poetii arabi din Spania (1) poeţi mistici (1) poezie (5) poezie italiană din secolul XX (1) poezie populară (1) Praga. (1) premii (1) Previati (1) Probleme personale (1) prozatori cehi (1) proză (2) Radu Vancu (2) recital de poezie (1) remedii contra "uscăciunii preajmei" (1) René Wellek (1) Reverenţa (1) Revista Transilvania (2) roman (13) Romulus Bucur (2) Saadi (1) Salvador Dali (1) Sandro Penna (1) Sara (1) sartre (1) satira (1) Serghei Dovlatov (1) Sibiu (1) Simona Constantinovici (1) Sorin Ilfoveanu (2) spatiu privat (1) Stau in cerdacul tau (1) stilizare (1) Straja Dragonilor (1) Ştefan Agopian (2) Ştefan Aug. Doinaş (1) Ştefan Manasia (1) Teodor Dună (1) The Ship (1) trubadurii (1) Tudor Arghezi (1) Un loc plăcut şi numai al lor (1) Vecinătăţile (1) Venedikt Erofeev (2) Veronica D. Niculescu (1) Victor Ieronim Stoichiţă (1) Vintilă Ivănceanu (1) Virginia Woolf (1) Vlad Moldovan (1) Wittgenstein (1) Zarvă în livada de guave (1)

  ©O carte într-o frază - Template by Dicas Blogger.

SUS